טרם ירדתי לסוף דעתך . לעומקא . ברם נראה שמחשבה רבה טמונה פה . יר - שנה אנגלית . ( צ"ל (ל) ) השאר תקין . שלשים - נינים - סבתא רבא ( לא סבתא ) ביחיד וברבים איני יודע .
בעשרת הדברות (שמות כ ד) נאמר: פֹּקֵד עֲוֹן אָבֹת עַל-בָּנִים עַל-שִׁלֵּשִׁים וְעַל-רִבֵּעִים. על פי זה, שילש הוא נכד וריבע הוא נין. אבל, כמה פרקים אחר כך (שמות לד ז), נאמר: פֹּקֵד עֲוֹן אָבוֹת עַל-בָּנִים וְעַל-בְּנֵי בָנִים, עַל-שִׁלֵּשִׁים וְעַל-רִבֵּעִים, כלומר, שילש הוא נין וריבע הוא בן הנין. בימינו נקבע ששילש הוא נכד, ריבע הוא נין וחימש הוא בן הנין. https://www.safa-ivrit.org/people/relatives.php
הפרשנות עליה אתה מסתמך מרוקנת את הביטוי " בני בנים " מתוכן . קרי , בני בנים =נכדים=שלשים . ויותר - הואיל ובני בנים=בנים , נמצא כי יש כפילות מיותרת . עפ"י כללי פרשנות תורניים הדבר הוא בלתי סביר בעליל . ברור שאיני סמכות לחרוץ דין ויש לראות את דברי בגדר הערות ( שאולי , רק אולי , צריכות עיון ). מקובלים עלי דברי דוד המלך : ואנוכי תולעת ולא איש חרפת אדם ובזוי עם . שנה טובה ומבורכת
תגובות
הוסף תגובה לתגובה
הוסף תגובה לתגובה
הוסף תגובה לתגובה
27 זן - מה הקשר לשלושים ?
ועוד
27 זן - זה לא שלושים אלא שלשים
ברם נראה שמחשבה רבה טמונה פה .
יר - שנה אנגלית . ( צ"ל (ל) ) השאר תקין .
שלשים - נינים - סבתא רבא ( לא סבתא ) ביחיד וברבים איני יודע .
הוסף תגובה לתגובה
על פי זה, שילש הוא נכד וריבע הוא נין.
אבל, כמה פרקים אחר כך (שמות לד ז), נאמר: פֹּקֵד עֲוֹן אָבוֹת עַל-בָּנִים וְעַל-בְּנֵי בָנִים, עַל-שִׁלֵּשִׁים וְעַל-רִבֵּעִים, כלומר, שילש הוא נין וריבע הוא בן הנין.
בימינו נקבע ששילש הוא נכד, ריבע הוא נין וחימש הוא בן הנין.
https://www.safa-ivrit.org/people/relatives.php
הוסף תגובה לתגובה
ויותר - הואיל ובני בנים=בנים , נמצא כי יש כפילות מיותרת .
עפ"י כללי פרשנות תורניים הדבר הוא בלתי סביר בעליל .
ברור שאיני סמכות לחרוץ דין ויש לראות את דברי בגדר הערות ( שאולי , רק אולי , צריכות עיון ).
מקובלים עלי דברי דוד המלך :
ואנוכי תולעת ולא איש
חרפת אדם ובזוי עם .
שנה טובה ומבורכת
הוסף תגובה לתגובה
הוסף תגובה לתגובה
הוסף תגובה חדשה לתשבץ